Генеральне представництво Mercedes-Benz в Україні, компания «АвтоКапітал» (Корпорація УкрАВТО) знайомить вас із абсолютно новою моделлю лінійки Mercedes-EQ – представницьким седаном EQS.
EQS – це перший повністю електричний седан Mercedes-EQ класу «люкс». На його прикладі Mercedes-EQ дає нове визначення цього сегменту автомобілів. Крім того, EQS є першою моделлю, побудованою на модульній архітектурі для електромобілів класу «люкс» і преміум-класу. Завдяки органічному сплаву технологій, дизайну, функціональності і широким можливостям мережевої інтеграції автомобіль EQS приведе в захват і водія, і пасажирів. Першими на ринок вийдуть моделі EQS 450+ потужністю 245 кВт (витрата електроенергії у змішаному циклі відповідно до NEFZ: 19,1-16,0 кВт⋅год/100 км; викиди CO2: 0 г/км) та EQS 580 4MATIC потужністю 385 кВт (витрата електроенергії у змішаному циклі відповідно до NEFZ: 20,0-16,9 кВт⋅год/100 км; викиди CO2: 0 г/км). Показники витрат згідно WLTP (Всесвітня гармонізована процедура випробувань легкових автомобілів): у EQS 450+ витрата електроенергії у змішаному циклі становить 20,4-15,7 кВт⋅год/100 км, викиди CO2 – 0 г/км; у EQS 580 4MATIC витрата електроенергії у змішаному циклі становить 21,8-17,4 кВт⋅год/100 км, викиди CO2 – 0 г/км.
В рамках стратегії Ambition 2039 Mercedes-Benz працює над тим, щоб менше ніж за 20 років прийти до того, щоб всі нові автомобілі, що сходять з конвеєра, виготовлялися з нульовим балансом викидів CO2. Вже до 2030 року підприємство має намір досягти того, що більше половини автомобілів, що надходитимуть у продаж, будуть електрифікованими моделями – сюди відносяться як повністю електричні автомобілі, так і плагін-гібриди. Про завтрашній день в Mercedes-Benz замислюються вже сьогодні і відразу в багатьох аспектах. Тому і новий EQS розроблявся відповідно до ідеї екостійкого розвитку. Він буде виготовлятися у вуглецево-нейтральному режимі із застосуванням ресурсозберігаючих матеріалів, як, наприклад, його килимки – з волокна, отриманого із переробленої сировини. Адже Mercedes-Benz враховує весь ланцюжок створення вартості – від розробки до мережі постачальників і власного виробництва. Свої цілі в сфері захисту клімату Mercedes-Benz AG науково підтвердила, звернувшись у SBTI (Science Based Targets Initiative = Ініціатива з науково-обгрунтованих цілей).
Завдяки ретельному опрацюванню деталей і на основі принципів спеціалізованого дизайну, експертам з аеродинаміки у тісній кооперації з дизайнерами вдалося досягти нового рекордного показника аеродинамічного опору Сх = 0,20. Таким чином, EQS є найкращим з аеродинаміки серійним автомобілем у світі. Особливо від цього виграє його запас ходу. Серед кращих він і в плані акустичного комфорту: цьому значно сприяє дуже низький рівень шуму зустрічних потоків повітря.
Все відмінно у EQS і в плані рекуперації: з максимального уповільнення в режимі рекуперації DAuto, що становить 5 м/с², до 3 м/с² досягається за рахунок рекуперації (2 м/с² – за рахунок колісних гальмівних механізмів). Таким чином, стає можливим уповільнення до повної зупинки без використання педалі гальма. Одночасно, ця стратегія рекуперації і висока потужність рекуперації (до 290 кВт) йдуть на користь запасу ходу. Уповільнення здійснюється також перед автомобілями попереду аж до повної їх зупинки, наприклад, на світлофорі. Інтелектуальна система рекуперації за допомогою «асистента ECO» працює оптимально у кожній ситуації і діє завбачливо, враховуючи, поміж іншого, дорожню ситуацію і місцеві топографічні особливості. Крім того, за допомогою підрульових перемикачів водій може і вручну здійснювати перемикання між трьома рівнями рекуперації і включати функцію руху накатом.
Маючи запас ходу до 770 км (згідно WLTP) і потужність до 385 кВт, автомобіль EQS відповідає очікуванням від прогресивного седана в сегменті S-Класу і в плані силової установки. Планується версія Performance потужністю до 560 кВт. На всіх моделях EQS електричний силовий агрегат (eATS) розташований на задній осі, а у версіях з повним приводом 4MATIC – і на передній осі.
Разом з EQS дебютує і нове покоління акумуляторних батарей зі значно більш високою щільністю енергії. Більша, з двох АКБ, що пропонуються, має корисну енергоємність 107,8 кВт⋅год. Це приблизно на 26 відсотків більше, ніж у EQC (EQC 400 4MATIC: витрата електроенергії у змішаному циклі – 21,5-20,1 кВт⋅год/100 км, викиди CO₂ в змішаному циклі – 0 г/км). Інноваційне програмне забезпечення з управління АКБ, що є власною розробкою, здатне оновлюватися через повітря (OTA). Таким чином, управління енергопостачанням буде підтримуватися на актуальному рівні протягом всього терміну служби автомобіля. Що стосується хімічного складу елементів акумуляторної батареї, то частка кобальту в катодах була знижена до десяти відсотків.
Від станцій швидкої зарядки постійним струмом EQS здатний заряджатися з потужністю до 200 кВт. Вже через 15 хвилин він поповнить свої запаси енергії, якої йому вистачить на подолання ще близько 300 км (згідно WLTP). Вдома чи від громадської зарядної станції EQS можна зручно заряджати змінним струмом до 22 кВт за допомогою бортового зарядного пристрою. Для прикладу, в Японії для EQS можлива також двонаправлена зарядка, тобто зарядка в двох напрямках. Плюс до цього, інтелектуальні програми зарядки, здатні активуватися автоматично, в залежності від місцезнаходження автомобіля, і функцій, які сприяють зниженню навантаження на акумуляторну батарею під час її зарядки.
За допомогою високоякісних сертифікатів походження, Mercedes-Benz гарантує, що обсяги електроенергії, що використовуються для зарядки в рамках сервісу Mercedes me Charge, надходять в мережу з поновлюваних джерел. Ця так звана «зелена зарядка» (від англ. Green Charging) з 2021 року стає постійним компонентом сервісу Mercedes me Charge. Причому Mercedes me Charge здатний на ще більше. Під'їхати до відповідної зарядної станції, відкрити люк, вставити штекер, і струм пішов – настільки простий процес зарядки автомобіля EQS завдяки Plug & Charge. Серед інших відмінних особливостей найщільніша мережа зарядних станцій, яка налічує понад 500 000 пунктів зарядки у 31 країні світу, з яких понад 200 000 розташовані в Європі. Завдяки IONITY Unlimited усі європейські користувачі Mercedes me Charge зможуть безкоштовно користуватися мережею станцій швидкої зарядки протягом року після активації сервісу.
Система навігації за допомогою Electric Intelligence («Електричний інтелект») будує найшвидший і комфортабельний маршрут на основі чималої кількості факторів, включаючи зупинки для підзарядки, і динамічно реагує, наприклад, на затори або зміни стилю водіння. Нововведенням тут, що з'являється разом з EQS, стала індикація в інформаційно-розважальній системі MBUX (Mercedes-Benz User Experience) наявного заряду АКБ для того, щоб без підзарядки повернутися в початковий пункт. При розрахунку маршруту перевага віддається введеним вручну зарядним станціям, розташованим вздовж нього. Зарядні станції, що пропонуються системою, можна виключати. Для кожної зупинки на зарядку здійснюється калькуляція орієнтовних витрат.
Хоча автомобіль EQS і знаходиться у близькій спорідненості з новим S-Класом, в основі його все ж суто електрична архітектура. Ця абсолютно нова концепція дозволила послідовно реалізувати спеціалізований дизайн: завдяки дизайну кузова у вигляді єдиної протяжної дуги (One Bow) з винесеною вперед «кабіною» і пологим дахом в задній частині, EQS з першого ж погляду чітко відрізняється від автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння. Філософія дизайну «Чуттєвої чіткості» у поєднанні з «Прогресивною розкішшю» відображається у витончених скульптурних поверхнях, в редукції стиків і в органічних, «безшовних» (Seamless Design) переходах.
Передня частина кузова виконана у вигляді єдиної «Чорної панелі». Інноваційні, з'єднані світловою стрічкою фари головного освітлення і облицювання радіатора глибокого чорного кольору («Чорна панель», від англ. Black Panel) формують неповторний вигляд. Ексклюзивність облицювання радіатора в стилі «Чорна панель», з розташованою в центрі зіркою Mercedes, можна підняти на ще більш високий рівень: в якості опції вона пропонується також у виконанні з тривимірним зірчастим орнаментом. Цей так званий орнамент Mercedes-Benz доступний у поєднанні з лінією виконання екстер'єру AMG Line або Electric Art. Цей візерунок сходить до образу тієї самої першої зірки, зареєстрованої у 1911 р. як товарний знак «Даймлер-Моторен-Гезелльшафт».
EQS першим з автомобілів Mercedes-Benz отримує можливість активувати абсолютно нові найрізноманітніші автомобільні функції шляхом оновлень через повітря (OTA). З виходом автомобіля відразу ж будуть доступні два окремі режими водіння для молодих водіїв і обслуговуючого персоналу, кілька невеликих ігор і демонстраційна програма «Краще або нічого». Таким чином вже після покупки і початкової конфігурації нового EQS частину його комплектації можна буде адаптувати під персональні переваги. Передбачена також можливість розблокування більшого кута повороту – на 10 ° – для функції підрулювання коліс заднього моста. Поряд з традиційним придбанням окремих функцій планується також використання підписок, тимчасових активацій і безкоштовних пробних періодів.
Оснащуючи автомобіль EQS системою ENERGIZING AIR CONTROL PLUS, Mercedes-Benz підходить до теми якості повітря максимально комплексно. Ця система спирається на чотири стовпи: фільтрація, датчики, концепція індикації та кондиціонування повітря. HEPA-фільтр (High Efficiency Particulate Air = високоефективний фільтр очищення повітря) з дуже високим ступенем фільтрації очищує повітря, що надходить ззовні, від дрібного пилу, найдрібніших частинок, пилку та інших речовин. Завдяки покриттю з активованого вугілля знижується вміст діоксиду сірки та оксидів азоту, а також усуваються запахи. Даний HEPA-фільтр пройшов сертифікацію «OFI CERT» ZG 250-1 по відношенню до вірусів і бактерій. Система попереднього кондиціонування дозволяє очистити повітря в салоні ще до посадки в нього. Крім того, значення вмісту дрібного пилу як зовні, так і всередині автомобіля відображаються в системі MBUX. Детально про них можна дізнатися в спеціальному меню, присвяченому якості повітря. За низької якості зовнішнього повітря система може порадити підняти бічні скла і закрити зсувну панель даху.
На замовлення автомобіль EQS може бути обладнаний спереду і ззаду автоматичними дверима підвищеної комфортності. Коли водій буде підходити до автомобіля, назустріч йому спочатку висуватимуться ручки дверей. При подальшому наближенні автоматично відчиняться двері водія. Крім того, для водія передбачена також можливість дистанційного відкривання задніх дверей через систему MBUX, наприклад, для того, щоб діти після школи відразу ж могли сісти в автомобіль.
Як надзвичайно інтелектуальний автомобіль, EQS в залежності від варіанту комплектації може мати до 350 датчиків. Вони реєструють відстані, швидкість і прискорення, освітленість, рівень опадів і температуру, визначають зайнятість сидінь, відстежують рухи повік водія і реагують на мову пасажирів. Обробляються ці масиви інформації електронними блоками управління, які під контролем алгоритмів з блискавичною швидкістю приймають потрібні рішення. По суті, вони є мозком. Новий EQS здатний розширювати свої можливості на основі нового досвіду, оскільки володіє дуже великими здібностями до навчання завдяки штучному інтелекту (ШІ).
Завдяки цілісному підходу до формування звучання, зміна парадигми в EQS – тобто перехід від двигуна внутрішнього згоряння до електромобіля – є акустично відчутним. Різні звукові ландшафти дозволяють індивідуально налаштовувати акустику в салоні. У поєднанні з акустичною системою об'ємного звучання Burmester® автомобіль EQS вже має у своєму розпорядженні два звукових ландшафти: Silver Waves (Сріблясті хвилі) і Vivid Flux (Яскравий потік). Їх можна обирати як звукові ефекти на центральному дисплеї, а також відключати. Ще один звуковий ландшафт, Roaring Pulse (Живий пульс), можна розблокувати за допомогою технології оновлень через повітря (OTA). В межах обраного звукового ландшафту діє також інтерактивний звук водіння, відтворюваний в салоні через динаміки акустичної системи.
Нововведенням в системі ENERGIZING COMFORT стали три програми ENERGIZING NATURE: «Лісова поляна», «Шум моря» і «Літній дощ». Вони забезпечать в автомобілі імерсивні, тобто неймовірно реалістичні звукові враження. Ці заспокійливі звукові пейзажі виникли в результаті співпраці з експертом зі звуків природи Гордоном Хемптон. Як і у випадку з іншими програмами ENERGIZING COMFORT, за допомогою колірносвітлових рішень і зображень, здійснюється вплив і на інші органи чуття.
Враженню маневреності та динамічності автомобіля EQS сприяє функція підрулювання коліс заднього моста з кутом повороту до 4,5°, що застосовується серійно. Альтернативний її варіант, з можливістю повороту задніх коліс на кут до 10°, можна замовити додатково. Завдяки цьому діаметр розвороту автомобіля EQS, що нараховує в довжину більше п'яти метрів, зменшиться до 10,9 м. Такий діаметр розвороту притаманний багатьом моделям компакт-класу. На центральному дисплеї в меню режимів руху відображається поточний кут повороту коліс заднього моста і відповідні траєкторії.
За рахунок ефективної системи датчиків контролю навколишнього простору, системи допомоги при паркуванні здатні надати водієві багатопланову підтримку при маневруванні. Система дистанційної парковки дозволяє водієві за допомогою смартфона паркувати автомобіль і виводити його з місця парковки. При замовленні підготовки під установку системи INTELLIGENT PARK PILOT автомобіль EQS буде готовий до використання автоматичної паркувальної системи (AVP, Automated Valet Parking – Рівень 4 за класифікацією SAE). У поєднанні з необхідним додатковим обладнанням і відповідним сервісом Connect (функціонування залежить від країни). автомобіль отримує технічну можливість для повністю автоматичного, без участі водія за кермом, процесу заїзду та виїзду з місця парковки на багаторівневих автостоянках, обладнаних інфраструктурою для автоматичної паркувальної системи (AVP), за умови, що це допускається місцевим законодавством.
Революційна технологія головного освітлення DIGITAL LIGHT (починаючи з рівня комплектації Advanced Plus встановлюється на серійній основі) робить можливим проекцію на проїжджу частину допоміжної розмітки або попереджувальних символів. Нововведенням тут стали дві допоміжні функції: індикація початку спільної зміни смуги руху і попередження/вказівка напрямку, коли система утримання смуги руху або система контролю «сліпих» зон виявляють небезпеку. У кожній з фар головного освітлення система DIGITAL LIGHT має світловий модуль з трьох надпотужних світлодіодів, чиє світло заломлюється та направляється за допомогою 1,3 млн мікроскопічних дзеркал. Таким чином, загальна роздільна здатність фар становить понад 2,6 млн пікселів.
У поєднанні з опцією DRIVE PILOT автомобіль EQS зможе при високій щільності руху або у ситуаціях з заторами пересуватися на відповідних ділянках автобанів, спочатку у Німеччині, у високоавтоматизованому режимі зі швидкістю до 60 км/год. Це розвантажить водія і вивільнить для нього час, давши можливість паралельно займатися іншими справами, наприклад, переглядати веб-сторінки в інтернеті або обробляти електронну пошту в рамках «Офісу в автомобілі» (In-Car-Office).
Абсолютною родзинкою оснащення інтер'єру є MBUX Hyperscreen (опція). Цей великий вигнутий дисплейний модуль простягається майже на всю ширину салону, від однієї до іншої передньої стійки кузова. Три дисплея під загальним зовнішнім склом візуально зливаються у єдину площину. Свою зону індикації і керування формує для водія OLED-дисплей із діагоналлю 12,3 дюйма. Доступність розважальних функцій на ньому під час водіння визначається виключно місцевими стандартами. При цьому Mercedes-EQ робить ставку на інтелектуальну логіку блокування з використанням камери: як тільки камера помітить, що водій дивиться на дисплей переднього пасажира, той буде автоматично затемнюватися в залежності від характеру контенту.
Завдяки програмному забезпеченню, здатному до навчання, система MBUX повністю підлаштовується під свого користувача і надає йому персональні пропозиції з безлічі інформаційно-розважальних і автомобільних функцій, що підвищують комфорт. У разі так званого нульового рівня, мова йде про відображення ключових додатків – завжди в залежності від ситуації і контексту – на самому верхньому рівні системи MBUX у полі зору користувача.
Новітнє покоління допоміжних систем включає в себе ряд функцій, які надають підтримку водієві. Нововведенням тут є, наприклад, додаткове попередження про мікро-сон від системи ATTENTION ASSIST. Через камеру на дисплеї водія (тільки у поєднанні з MBUX Hyperscreen) ця функція аналізує частоту моргання очей. Індикація на дисплеї водія в повноекранному режимі зрозумілим чином представляє принцип роботи тієї чи іншої допоміжної системи.
Принципи «Комплексної безпеки», особливо безпеки під час загрози аварій, застосовуються незалежно від платформи. Тому EQS, як і всі інші автомобілі Mercedes-Benz, має ударостійкий пасажирський салон, спеціальні зони деформації та сучасні системи пасивної безпеки. Система превентивної безпеки PRE-SAFE® є частиною базової комплектації. Суто електрична архітектура, що лежить в основі автомобіля EQS, також відкрила нові конструктивні можливості і для його концепції безпеки. Так, в якості монтажного простору для акумуляторної батареї, конструктори змогли обрати зону у днищі кузова, що більш захищена в разі аварії. І оскільки тут відсутній великий блок двигуна, поведінка автомобіля при лобовому зіткненні ще легше прораховується. Поряд із стандартними краш-тестами, в Технологічному центрі автомобільної безпеки (TFS) були перевірені також додаткові випадки навантаження, що виникають в різних ситуаціях зіткнення, а також проведені численні випробування компонентів.
Основні технічні характеристики
EQS 450+ |
EQS 580 4MATIC |
||
Привід |
Задній |
Повний |
|
Електродвигун(-и)-генератор(и) |
Тип |
Електродвигун(-и)-генератор(и) зі збудженням від постійних магнітів (PSM) |
|
Макс. потужність силової установки |
кВт |
245 |
385 |
Макс. крутний момент на виході коробки передач |
Н·м |
568 |
855 |
Розгін від 0 до 100 км/год |
с |
6,2 |
4,3 |
Максимальна швидкість |
км/год |
210 |
210 |
Енергоємність АКБ, корисна (згідно WLTP) |
кВт⋅год |
107,8 |
107,8 |
Номінальна напруга |
Вольт |
396 |
396 |
Потужність рекуперації макс. |
кВт |
186 |
290 |
Бортовий зарядний пристрій (серійно/опція) |
кВт |
11/22 |
11/22 |
Час зарядки від настінного модуля прискореної зарядки (Wallbox) або громадські станції зарядки електромобілів (зарядка змінним струмом) (11/22 кВт) |
год |
10/5 |
10/5 |
Час зарядки від станції швидкої зарядки (постійним струмом) |
хв. |
31 |
31 |
Потужність зарядки постійним струмом макс. |
кВт |
200 |
200 |
Зарядка постійним струмом за 15 хвилин (згідно WLTP) |
км |
До 300 |
До 280 |
Витрата у змішаному циклі (згідно WLTP) |
кВт⋅год/100 км |
20,4-15,7 |
21,8-17,4 |
Викиди CO2 (згідно WLTP) |
г/км |
0 |
0 |
Витрата у змішаному циклі (згідно NEFZ) |
кВт⋅год/100 км |
19,1-16,0 |
20,0-16,9 |
Викиди CO2 (згідно NEFZ) |
г/км |
0 |
0 |
Автомобіль |
|||
Довжина/ширина/висота |
мм |
5216/1926/1512 |
|
Довжина/ширина/висота (США) |
мм |
5265/1926/1513 |
|
Ширина колії спереду/ззаду |
мм |
1667/1682 |
|
Діаметр розвороту (з функцією підрулювання коліс заднього моста на кут 4,5°/10°) |
м |
11,9/10,9 |
|
Ємність багажника (згідно методу вимірювань VDA) |
L |
610-1770 |
|
Масса у спорядженному стані |
кг |
2480 |
2585 |
Вантажність |
кг |
465-545 |
475-550 |
Норм. повна маса |
кг |
2945-3025 |
3060-3135 |
Показатель Сх от |
0,20 |
0,209 |